很喜歡Anson一開始形容的方式

原本我們並不存在 但隔天  我們就突然橫空出世了

原本我們並不認識 但隔天  我們卻被她緊緊擁在懷裡

很玄卻也很溫馨

 

謝謝我的媽媽 給我這麼可愛的軀殼

給我這麼有趣的靈魂

讓我可以好好探索這個世界、在這片土地上吐息

媽媽我愛你!!!

 

 

*****思春ㄉ半負責任翻譯,有誤請指正*****

 

How can it be
怎麼可能
That one day we are not here
有一天我們不在這兒
And the next day
而隔天
Somehow we are
不知怎地 我們就這樣出現了
 
 
And how can it be
怎麼可能
That one day you don't know her
你本不知道她
And the next day
而隔天
You're in her arms
你卻被她緊緊擁在懷中
 
 
Miracle of miracles
奇蹟中的奇蹟
Blinking in the light
在燈光下閃爍
Crying in the hospital room
在病房中哭泣
fingers holding tight
手指緊緊地抓著
 
 
 
*No one loves you like a mother can
沒人能像母親一樣愛你
Nothings saves you like a mothers hands
沒有什麼能像母親的雙手一樣拯救你
A lamp for a heart
就像一盞燈 為你操著心
A light in the dark
一道照亮黑暗的光明
A woman unlike any other
一個無人能比的女性
No one loves you like a mother
沒人能像母親一樣愛你
 
 
 
Who would I be
我會成為誰呢
Without you to guide me
如果沒有你引導我
And what would I do
我會做什麼呢
Without you beside
如果沒有你在我身邊
 
And where could I go
我該去哪裡
That you would not find me
你才會找不到我
Is there any load
有沒有一條路
You could not make light
是你沒辦法照亮的呢?
 
 
Miracle of miracles
奇蹟中的奇蹟
Strongest force on earth
地球上最強烈的力量
A bond that's so unbreakable
一種無法摧毀的羈絆
It's written at your birth
從你出生之時就已注定
 
 
 
*No one loves you like a mother can
沒人能像母親一樣愛你
Nothings saves you like a mothers hands
沒有什麼能像母親的雙手一樣保護你
A lamp for a heart
一盞明燈  為著你燃燒著
A light in the dark
黑暗中的光明
A promise you can't understand
一種你無法理解的承諾
 
 
No one holds you like a mother does
沒人能像母親一樣擁抱你
When you have fallen she will pick you up
當你跌倒時她會拉你起來
The still in the storm
暴風中的一縷寧靜
From the moment you're born
從你出生後始終如一
A woman unlike any other
一位無人能比的女性
No one loves you like a mother
沒人能像母親一樣愛你
 
 
 
 
 
And one day she must leave me
有一天 她終必須得離開我
And I will never be the same
而我將不會再是原本的我
And though heaven gained an angel
而雖然天堂因此而多了位天使
I'll never lose the love she gave
我卻永遠也不會失去她曾給過我的愛
 
Cause
因為
 
 
*No one loves you like a mother can
沒人能像母親一樣愛你
Nothings saves you like a mothers hands
沒有什麼能像母親的雙手一樣保護你
A lamp for a heart
一盞為你操心的明燈
A light in the dark
一道照亮黑暗的光明
A promise you can't understand
一種你無法理解的承諾
 
 
No one holds you like a mother does
沒人能像母親一樣擁抱你
When you have fallen she will pick you up
當你跌倒時  她會扶起你
The still in the storm
暴風中的一縷寧靜
From the moment you're born
從你出生後始終如一
A woman unlike any other
一位無人能比的女性
No one loves you like a mother
沒人能像母親一樣愛你
___________________
 
 
arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()