對這首歌抱著異樣的情愫.....不僅是因為Bryan很帥、歌喉很性感,

也因為我高中看了一本乙一的書<ZOO>,裏頭每個小故事題材很新穎又都很黑暗,

那時剛好正在聽這首歌,於是這首情歌就瞬間變成扭曲黑暗歌曲(那時的我甚至不知道這是情歌,可見乙一小說威力如此強大)

直接把一首好端端的情歌變成恐怖小說配樂www

但現在再回頭來品味發現  雖然前奏還是有殘留一點乙一故事的恐怖氛圍但更多的是懷念的味道。。。

話說,Bryan Adam和我爸爸同一天生日耶! 11/5出生的高冷蠍蠍~(抱歉我是星座迷)

 

**********************思春的半負責任翻譯,有誤請指正*********************

Look into my eyes
看著我的眼睛

You will see
你會看見

What you mean to me
你對我的意義

Search your heart
好好探索你的心

Search your soul
挖掘你的靈魂

And when you find me there
當你在裏頭找到我時

You'll search no more
也不再需要尋覓了
 
 
 
*Don't tell me it's not worth tryin' for
不要告訴我  為你這麼做並不值得

You can't tell me it's not worth dyin' for
也不要覺得  你不值得我為你賭上性命

You know it's true
你知道的

Everything I do
所有的一切

I do it for you
我都是為了你啊
 
 
Look into your heart
探索你的心

You will find
你會找到

There's nothin' there to hide
沒什麼好隱藏的

Take me as I am
和我在一起吧

Take my life
也把我的人生一併打包

I would give it all
我會拿出我的一切

I would sacrifice
儘管犧牲也在所不辭
 
 
*Don't tell me it's not worth fightin' for
別告訴我  你不值得我為你打拼

I can't help it, there's nothin' I want more
我無法忍受  因為除了你我甚麼也不想要

You know it's true
你知道的

Everything I do
我做的一切 

I do it for you
都是為了你啊
 
 
There's no love
世上沒有任何愛

Like your love
比得上你的愛

And no other
也再也找不到其他人

Could give more love
能給我如此真摯豐裕的愛

There's nowhere
更沒有任何地方

Unless you're there
能比得上你在身邊

All the time
無時無刻陪伴我

All the way, yeah
直到永遠,耶!
 
 
Look into your heart, baby
看看你的內心,寶貝
 
 
Oh you can't tell me it's not worth tryin' for
噢  你別告訴我  你不值得我為你做那些

I can't help it, there's nothin' I want more
我能有甚麼辦法  除了你我甚麼也不想要

Yeah, I would fight for you
耶!我會為了你戰鬥

I lie for you
為你說謊

Walk the wire for you
上刀山下火海

Yeah, I'd die for you
耶 甚至為了你去死
 
 
 
You know it's true
你知道的

Everything I do
我做的所有的一切

Oh

I do it for you
都是為了你
 
Everything I do, darling
所有的一切,親愛的

And we'll see it through
我們會看到

Oh we'll see it through
噢,我們將會看到

Oh yeah
 
 
 

Search your heart
探索你的心

Search your soul
探索你的靈魂

You can't tell me it ain't worth dying for
別告訴我你不值得

Oh yeah
噢耶
 
I'll be there, yeah
我會在那兒

I'll walk the wire for you
為你受苦

I will die for you
甚至賭上性命
 
Oh yeah
 
 
I would die for you
我願意為你而死
 
I'm going all the way, all they way, yeah
我會一直守護你,直到永遠。
 
_________________________________
 
 
 
話說那句"Yeah, I'd die for you" 拉長音時真的好令人心碎啊!

 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()