最近天氣好冷,而且中國武漢肺炎又在全球肆虐,今天一整天都沒出門@@

來翻翻Air Supply的<Now And Forever>的第7首歌曲吧~

這首歌曲曲風挺活潑的~

 

----------------------------------------思春的半負責任翻譯,有誤請指正------------------------------------------------------------

I didn't really walk away I had something to explain
必須作一些解釋,其實我並沒有真的離開

Trying to reach you night and day when I did not know your name
試著不斷聯繫你,雖然我還不知道你的名字

Shall we promise just to talk of it alone, all alone
我們應該聊聊這件事,就我們兩個人
 
 
Why can't the voice that said hello at the moment of first sight
為甚麼我第一次見你時對你說的哈囉如此的小聲

Whisper the words I need to know speak to me that way tonight
今晚你也用這種方式對我表達你對我的感覺吧

Let me hear it travel through the restless sky straight from you
讓我聽見它從焦急的天空直衝進我的耳中

Come to me today
今天就來找我吧,寶貝
 
 
 
*One step closer forward motion
向我靠近吧 再近一步

One step nearer our destination
再一步,拉進我們的距離

One step closer forward motion
靠近我,再一步

One step nearer our destination
拉近我們距離
 
 
 
How can I bring myself to sleep till I'm resting by your side
直到能待在你身邊,我才能真正入眠

Sharing the secrets hard to keep
一起分享著難以守住的秘密

When you live them all through the night
我們整夜聊著天

And then wake up with the words I'll always want you to say
接著我被你的話打醒,那些我一直想對你說的話

Come to me today
我們在一起吧 寶貝
 
 
 
*One step closer forward motion
向我靠近吧 再近一步

One step nearer our destination
再一步,拉進我們的距離

One step closer forward motion
靠近我,再一步

One step nearer our destination
拉近我們距離

 

 

A lonely man has come undone
一個寂寞的男人尚未完成他想做的事

Is it wrong to think I understand when you are as close to me
當你離我很近的時候,所有我所想的事情是不是都被我自己誤解了?

And not much further to go
我和你之間沒有未來可言了嗎
 
 
Let me hear it travel through the restless sky straight from you
讓我聽聽那些焦急地想從你嘴中迸出的話吧

Come to me today
今天就來找我吧
 
 
One step closer forward motion
向我靠近吧 再近一步

One step nearer our destination
再一步,拉進我們的距離
 
One step closer forward motion
靠近我,再一步

One step nearer our destination
拉進我們的距離
 
________________________________________________________
 
 
 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()