AIR SUPPLY 的專輯Now and Forever(1982)

第二首歌:<Even The Nights Are Better>

我覺得這首歌比Now and Forever好聽啦~比較有層次的感覺,而且前奏一下就很符合我的胃口,還給我一種大老婆的反擊插曲的感覺(?!

而且我真的覺得主唱 羅素·希區考克(Russell Hitchcock) 的聲音好好聽、好特別,有點張雨生的感覺。

他長這樣(右邊):

1638204023__400x400__.jpg

我是覺得蠻Q的啦,左邊是他的partner 來自英國的吉他手兼歌手葛拉漢·羅素(Graham Russell)

 

------------------------------------------思春半負責任翻譯,有誤請指正-----------------------------------------------------------

I, I was the lonely one

我曾經孤獨過

Wondering what went wrong, why love had gone

疑惑著到底那兒出了問題,為甚麼愛情都不會降臨在我身上

And left me lonely

讓我如此寂寞

 

I, I was so confused, feeling like I'd just been used

我也曾經困惑,覺得我就是個毫無價值的工具人

Then you came to me and my loneliness left me

接著,你出現了。讓我的孤獨感蕩然無存

 

I used to think I was tied to a heartache

我曾經以為心痛會永遠綑綁著我

That was the heartbreak, but now that I've found you

那時的確心碎,但我現在找到你了。

 

 

*Even the nights are better

即使是黑漆漆的夜晚也很好

Now that we're here together

因為我們在一起

Even the nights are better

即使是冷暗的黑夜也不會感到孤單

Since I found you, oh

因為我找到了你,噢

 

Even the days are brighter

即使一天天不斷飛逝也還是很美好

When someone you love's beside ya

當你最愛的人待在你身邊

Even the nights are better

即使是黑夜也很好

Since I found you

因為我和你在一起

 

 

You, you knew just what to do

你都知道該做些甚麼

'Cause you had been lonely too

因為你也曾經孤獨過

And you showed me how

你還告訴我如何除去

To ease the pain and

那些令人心痛的回憶

You did more than mend a broken heart

你所做的不僅僅是修補我那破碎的心

'Cause now you've made a fire start

因為你同時也燃起了我心中沉寂已久那熊熊的火焰

And I, I can see that you feel the same way

你也有同樣的感覺,對吧?

 

I never dreamed there'd be someone to hold me

我從沒想過會被某個人擁抱著

Until you told me and now that I've found you

直到我找到了你

 

 

*Even the nights are better

即使是黑漆漆的夜晚也很好

Now that we're here together

因為我們在一起

Even the nights are better

即使是冷暗的黑夜也不會感到孤單

Since I found you, oh

因為我找到了你,噢

 

Even the days are brighter

即使一天天不斷飛逝也還是很美好

When someone you love's beside ya

當你最愛的人待在你身邊

Even the nights are better

即使是黑夜也很好

Since I found you

因為我和你在一起

 

I never dreamed there'd be someone to hold me

我從沒想過會被某個人擁抱著

Until you told me and now that I've found you

直到我找到了你

 

 

*Even the nights are better

即使是黑漆漆的夜晚也很好

Now that we're here together

因為我們在一起

Even the nights are better

即使是冷暗的黑夜也不會感到孤單

Since I found you, oh

因為我找到了你,噢

 

Even the days are brighter

即使一天天不斷飛逝也還是很美好

When someone you love's beside ya

當你最愛的人待在你身邊

Even the nights are better

即使是黑夜也很好

Since I found you

因為我和你在一起

 

 

 

___________________________________________________

 

今天翻了兩首,好累><

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()