close

 

 

今天來翻Anson Seabra的kerosene~

kerosene = 煤油、燈油

算蠻冷門的一個單詞啦~

感覺Seabra的創作不是很溫暖就是情場受挫ㄟ

這個副歌我真的翻得很好笑wwww

 


****************************

empty bottles on a dusty wooden floor
空瓶子散落在塵土飛揚的木地板上
a remedy I’ve tried too many times
好多次我都想挽救
echos in my mind of shouts and slamming doors
吼叫及甩門聲不斷迴盪在腦海
I’ve done better with goodbyes
在道別部分我已經表現得很好了


now the sun is heading back into it’s grave
現在太陽準備踏回他的冬眠的墓穴
it’s a cold October night
這是個寒冷的十月夜晚
taste the autumn air and hope to find a way
吞吐著秋天的空氣並希望找到方法
to keep the dark out of my mind 
去驅逐心中的黑暗




kerosene
煤油
kerosene
煤油
she lit me up
她點亮我
she left me numb
讓我麻木
I call her kerosene
我稱她為煤油


kerosene
煤油
kerosene
煤油
she lit me up
她點亮我
she left me numb
讓我麻木
I call her kerosene
我稱她為煤油



light a candle as I lay me down to sleep
當我準備去睡覺時我燃上一支蠟燭
watch the room around me glow
環顧房內熾熱的燭光
listen quietly to wind and rustling the leaves
靜靜聽著風聲和簌簌的落葉聲
in the silence I’m at home
沉默的在家中



in my dreams I see her sitting by the fire
在夢中我看見她坐在火光旁
granite eyes reflect the flames
花崗岩般的美麗雙眼倒映著火焰
humming softly til the embers start to tire
輕柔的哼唱著直到灰燼都開始疲憊
a faded memory that I saved
這個褪色的記憶再度被我救回




kerosene
煤油
kerosene
煤油
she lit me up
她點亮我
she left me numb
讓我麻木
I call her kerosene
我稱她為煤油


kerosene
煤油
kerosene
煤油
she lit me up
她點亮我
she left me numb
讓我麻木
I call her kerosene
我稱她為煤油


(Humming) ( 低吟 )




kerosene
煤油
kerosene
煤油
she lit me up
她點亮我
she left me numb
讓我麻木
I call her kerosene
我稱她為煤油


kerosene
煤油
kerosene
煤油
she lit me up
她點亮我
she left me numb
讓我麻木
I call her kerosene
我稱她為煤油

**************************

 

圖片來源: https://www.macshardware.com/KEROSENE-FUEL-GALLON-p/6748925.htm

(一瓶煤油要1600也是很貴捏~為啥要點蠟燭,日光燈就夠啦

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()