close

 

 

 

+335.jpg

 

這大概是我最近翻得最好的作品啦~

覺得自己好棒棒,不過主要還是主人翁做得詞好!

這首Do me a favor很可愛,感覺主角耍起了脾氣,不斷諷刺女友不肯好好跟他分手xD

歌詞真的還蠻可愛的,來看看吧~

 

 

 

 

******************以下為思春姑娘的半負責任翻譯***********************

 

I wake up 
我起床
from heartbreak 
從心碎中起床
at half past 10
在十點半的時候
And someone 
有人
is calling, 
正打給我
it's you again
又是你




Lies on lies on lies and
謊言加上謊言再加上謊言
every single time 
每一次都是這樣
you call I fall for this 
你打來試圖讓我再次沉淪
You can't make this right,
這是不對的
it's time to say goodbye and
是時候說再見了
leave this where it is 
把這些回憶留在他該在的地方


So do me a favor 
所以幫我個忙
and hang up the phone 
掛斷電話
'Cus all the memories made 
因為所有我們一起製造的那些回憶
and everything that you gave me 
還有那些你給我的所有
led to being alone 
都是讓我備感孤獨的壓力



Look in the mirror, 
看著鏡子
do you like what you see
你喜歡你自己嗎
And do you spend all your time 
你是否花了很多時間
finding places to hide
找尋地方藏匿
the pieces you left of me
你不小心遺落的那個破碎的我



So do me a favor 
所以幫我個忙吧





The cup with 
那一杯
my coffee 
我的咖啡
is now full of tears 
現在已經盛滿我的淚水
The last of 
我最後的
my patience 
耐性
has just disappeared 
也快磨光了


Why are you still on the line
你為甚麼還在線上呢
you've taken so much time from me, my dear 
你花了我好多時間,親愛的
Can't take one more night 
我不能再花更多的夜晚
It's time for you to try the loneliness I feel
是時候輪到你品嘗我每晚感受到的孤獨了




So do me a favor 
所以幫我個忙
and hang up the phone 
掛斷電話
'Cus all the memories made 
因為所有我們一起製造的那些回憶
and everything that you gave me 
還有那些你給我的所有
led to being alone 
都是讓我備感孤獨的壓力



And look in the mirror, 
看著鏡子
do you like what you see
你喜歡你自己嗎
And do you spend all your time 
你是否花了很多時間
finding places to hide
找尋地方藏匿
the pieces you left of me
你不小心遺落的那個破碎的我



And do me a favor 
所以幫我個忙吧


(Instrumental Bridge) 樂器演奏~



So do me a favor 
幫我個忙
And hang up the phone 
掛斷電話
'Cus all the love that we made
因為所有我們的愛
Was such a fucking mistake 
都是該死的錯誤
And now I'm ready to go
而現在我準備要離開
And take down your mirror 
帶走你的鏡子
Because there's nothing to see 
因為已經沒什麼好看了
And maybe one day you'll learn
而且也許有一天你會學會
To go and respect the worth of a person like me
去尊重一個像我一樣有價值的人



So do me a favor 
所以行行好
and hang up the phone 
掛斷電話
'Cus all the memories made 
因為所有我們一起製造的那些回憶
and everything that you gave me 
還有那些你給我的所有
led to being alone 
都是讓我備感孤獨的壓力



And look in the mirror, 
看著鏡子
do you like what you see
你喜歡你自己嗎
And do you spend all your time 
你是否花了很多時間
finding places to hide
找尋地方藏匿
the pieces you left of me
你不小心遺落的那個破碎的我



And do me a favor 
行行好吧

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()