close

以前就覺得娜娜很漂亮,有一種說不出來的氣質感,但那時候也沒有特別追她

最近看了<美好的時光>音樂實境節目,覺得她散發出來的自然小淘氣真的是非常惹人喜愛,感覺男生都會不自覺被她吸引吧!(話說李榮浩和汪蘇瀧就蠻常走在她旁邊的,應該不是我太敏感吧^^

所以我看了她演的<秘果>(感覺陳飛宇也挺喜歡她)、追蹤了她的IG、訂閱了她的YT頻道

前陣子她發了一首自己填詞作曲的英文歌,第一次聽就覺得很對我的口味

來翻譯看看吧~

 

***********************思春的半負責任翻譯,有誤請指正************************

前:

Before I leave, final and forever,

在我離開之前,最後也是最重要的

I want to leave you the best of everything

我想要將我最好的一切留給你

I want to plant a sea of flowers for you

我想要為你種下一片花海

so the withered flowers

這樣一來 那些枯萎的花朵們

will no longer make you shed a single tear.

就不會再讓你留下一滴眼淚

 

I pretend to pass by

我假裝路過

holding on to every place

在每個存有你謊言的地方 -

where memories lie.

- 停留

 

歌:

 

One day I knew this wasn't fixable
有一天我終於明瞭  無藥可醫

I still want you
我還是想要你

But I won't be in this if you don't want to
但如果你不想要 這段關係還是無法持續

You don't want to open up
因為你不想要對我敞開心房

Oh
 
 
This how it starts
這就是一切的起源

Fighting about nothing and going too far
爭論著無關痛癢的小事

I just can't look now we're falling apart
那些往事我仍然無法直視

Falling apart in my arms
我們一起墜落

Oh
 
 
Oh, I must confess you made a mess
噢,我必須坦白說 你搞得一團糟

We got regrets
無止盡的遺憾

Saying things we never meant
說著那些本是無心的話語

Tryna get into each other's head
試著理解對方
 
 
 
 
*Oh somehow I still got love
噢 但我還是愛你

After all that you've done
儘管發生了那些事情

Swear no matter what we do
不管歷經甚麼我都發誓

I still want the best for you
我還是希望你能過得很好
 
'Cause even when things seem bad
因為儘管事情不如預料

I wouldn't change what we had
我絲毫不會改變一絲想法

Swear no matter what you say
我發誓,不論你說甚麼

Yeah, no matter what you do
不論你做了甚麼

I still want the best for you
我還是希望你能過得好好的
 
 
 
 
Let's just pretend we could still make it
我們可以佯裝一切依舊

That this ain't the end, things could be different
這不是結束,一切都會好起來的

That we'll still be friends
我們還是可以做朋友

We'll still be friends, that's a lie
還是可以當朋友,這是個謊言
 
 
 
Oh I must confess you made a mess
噢,我必須承認你搞砸了這一切

We got regrets
無止盡的遺憾

Saying things we never meant
說著無心的話語

Tryna get into each other's head
試著理解對方

Oh
 
 
 
 
 
*Somehow I still got love
但我還是愛你

After all that you've done
經歷過那些事情

Swear no matter what we do
我仍舊希望

I still want the best for you
你能過得很好

'Cause even when things seem bad
因為儘管天崩地裂

I wouldn't change what we had
我都不會改變我的想法

Swear no matter what you say
我發誓,不論你說了甚麼

Yeah, no matter what you do
不論你做了甚麼

I still want the best for you
我仍會希望你過得很好
 
Still want the best for you
仍會希望你幸福

Swear no matter what you say
不論你說了甚麼

Yeah, no matter what you do
嗯,不論你做了甚麼

I still want the best for you
我仍希望你過得很好
 
 
 
*Somehow I still got love
現如今我還是愛著你

After all that you've done
經過所有的一切

Swear no matter what we do
我發誓

I still want the best for you
我還是希望你幸福

'Cause even when things seem bad
因為儘管事情不斷走下坡

I wouldn't change what we had
我也不會改變想法

Swear no matter what you say
不論你說了甚麼

Yeah, no matter what you do
做了甚麼

I still want the best for you
我還是希望你過得很好
 
Still want the best for you
希望你幸福

Swear no matter what you say
我發誓,不論你說了甚麼

Yeah, no matter what you do
做了甚麼

I still want the best for you

我還是希望你幸福

 

 

後:

A piece of myself for you

把我的一部分給你

 

Final and forever

這是我最後也是最想做的事情

 

The best part of me, broken but sweet

最好的一部分,雖然破碎卻甜美

 

yet it remains beautiful

依舊美麗

 

Please remember

請記得

 

the best picture we knew

最好的我們

 

 

We are still friends...

我們仍舊是朋友

and yet

然而

 

still friends...

朋友

 

Only lies.

都只是謊言

 

____________________________

 

 

____________________________________________

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜

    思春 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()