翻空中的歌翻到有點膩,想要多翻翻以前的英文歌轉換心情,畢竟翻譯熟悉的歌還是會比較有fu啊~

 

******************思春ㄉ半責任翻譯,有誤請指正******************

An empty street, an empty house
一條空街、一座空屋

A hole inside my heart
我的心中一片荒蕪

I'm all alone, the rooms are getting smaller
濃厚的孤獨感讓我的房間看起來更狹隘
 

I wonder how, I wonder why
百思不解

I wonder where they are
他們都去哪了

The days we had, the songs we sang together
那些我們曾經一起經歷的、一起唱過的歌曲

Oh, yeah
 
 
And oh, my love
我的愛

I'm holding on forever
我會永遠緊抓著不放

Reaching for the love that seems so far
努力朝向那看似遙遠的愛,前行
 
 
 
 
*So, I say a little prayer
我向上天祈求

And hope my dreams will take me there
希望我的夢想能帶我到我想要的地方

Where the skies are blue
那裡天空湛藍

To see you once again, my love
為了見你一面,我的愛

Overseas from coast to coast
穿越一個個海岸

To find a place I love the most
只為了找到我最心儀的

Where the fields are green
那裏青草綠映

To see you once again
為了見你一面

My love
我的愛
 
 
 
 
I try to read, I go to work
試著閱讀沉靜、埋頭工作

I'm laughing with my friends
和朋友歡鬧著

But I can't stop to keep myself from thinking, oh, no
但不論做甚麼都無法停止想你
 

I wonder how, I wonder why
為什麼,我百思不解

I wonder where they are
好想知道

The days we had, the songs we sang together, oh, yeah
那些我們一起經歷的、一起哼唱的歌曲,如今何在?
 
 
And oh, my love
噢,我的愛

I'm holding on forever
希望能永遠和你在一起

Reaching for the love that seems so far
努力跑向那看似遙遠的愛
 
 
 
*So, I say a little prayer
祈求上天

And hope my dreams will take me there
我的夢能帶我到你身邊

Where the skies are blue
那裡晴空萬里

To see you once again, my love
好想見你一面,我的愛

Overseas from coast to coast
穿越一個個海岸

To find a place I love the most
只為了找到我的最愛

Where the fields are green
那裡田野鬱鬱

To see you once again
為了再次見到你
 
 
 
To hold you in my arms
攬你在我臂彎

To promise you my love
給你我的承諾

To tell you from the heart
深情地告訴你

You're all I'm thinking of
你是我夢寐以求、唯一所想
 
 
 
I'm reaching for the love that seems so far
努力朝著遙遠的愛奔跑
 
 
 
*So, I say a little prayer
上天啊

And hope my dreams will take me there
希望我的夢能帶我到你身邊

Where the skies are blue
那裡天空湛藍

To see you once again, my love
多想再次見你一面,我的愛

Overseas from coast to coast
穿越一個個海岸

To find the place I love the most
只為找到我的最愛

Where the fields are green
那裏青草蔥鬱

To see you once again
多想再次見你一面

(My love)
(我的愛)
 
 
 
Say a little prayer (My sweet love)
上天啊,求你(帶我找到我的她)

Dreams will take me there
夢會帶我到她身邊

Where the skies are blue (Woah, yeah)
那裡天空湛藍

To see you once again
只為見你一面

Overseas from coast to coast
穿越海岸

To find the place I love the most
只為找到我心之所向

Where the fields are green
那裏綠草蔥蔥

To see you once again
只為見你一面

My love
我的愛
 
 
___________________________

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()