隔兩三天沒翻譯了,總覺得有件事沒做,所以今天又來翻啦~

繼續Air Supply的<Now and Forever>第5首<Taking The Chance>

這首歌很前面一些歌很雷同,所以我沒什麼感覺,但我發現了一件事!

歌幾乎都是 Graham Russell駕馭,到了副歌就會變成主唱 Russell Hitchcock 來唱~好酷哦!

 

 

 

------------------------------------------------------思春的半負責任翻譯,有誤請指正------------------------------------------------

 

You're in-between a page of life you never dreamed
身處在你從未享受過的生活中

The answer won't come from that magazine
這個生活你不可能在其他地方領會到

This time it's real and you're not sure just what to feel
此刻是真實的,真實到你不確定現在是真的

Who can i trust to say
我能信任誰

Should i give love now should i take love now
應該散發愛還是把我的愛深藏心中
 
 
 
*I'm taking the chance
我決定把握機會

And giving myself to you
把我自己交給你

If something's not right then tell me i'm wrong
如果你覺得哪邊不對勁,直接告訴我就行了

I just want our love to carry on
我只是想要我們能繼續走下去
 
 
 
Sometimes the fear of losing you has been so near
有時候幾乎覺得我要失去你了
 
I needed to make this choice on my own
必須自己做決定

To let love in when i'm so scared when things begin
雖然在一開始時被未知的恐懼淹沒,揣摩著是否應該讓愛繼續

Don't ever run away i feel close to you now
但現在感覺對了,所以寶貝,不要離開我

You know i need you now
我需要你,你知道的
 
 
 
*I'm taking the chance
我決定把握機會

And giving myself to you
把我自己交給你

If something's not right then tell me i'm wrong
如果你覺得哪邊不對勁,直接告訴我就行了

I just want our love to carry on
我只是想要我們能繼續走下去


I'm taking the chance

現在我決定把握機會


I can't let this feeling leave

讓這個感覺持續


I don't want those nights of waiting so long

我不想讓夜晚過得如此孤單


I'm taking the chance before it's gone

在機會溜走前,我要緊緊抓住它

 

Taking the chance
把握機會

Taking the chance
把握機會

Taking the chance
把握機會

Taking the chance
把握機會

On you
把握住能和你在一起的機會

(repeat chorus重複副歌)
 
_______________________________________________________________
 
 

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()