OMG真的又是Anson的歌,又是透露出自我厭惡的歌曲

不忍直視但又很真實..

每次看到這種內容都會覺得有如將心中的黑暗血淋淋的攤在陽光底下的感覺

每個人雖然都避而不談但當真的把這些東西表達出來時,心裡又會莫名的暢快,彷彿卸下一部分的偽裝

 

今天用公司的餐券請爸爸媽媽去飯店吃午餐,好久沒有吃自助餐了QQ

吃這麼久大份且單調的食物之後,每個東西都吃一點的感覺好棒

而且哈根達斯的巧酥香草冰淇淋好好吃\(ˊ ˇ ˋ)/

然後,我又花錢了...真的很不該但是好快樂

等到我把真的想要的東西都買完之後真的要好好存錢了,真的

 

***********思春ㄉ半負責任翻譯,有誤請指正*********

 

Same ceiling, different day though
同樣的天花板,卻是不同的一天

I'm awake so
我醒著

Stay on my phone for 14 hours again
再次掛在線上將近十四個小時

 
Same lucky charms in the same bowl
同樣的幸運符放在同一個盒子中

Look for rainbows
尋找彩虹

But all the colors just go grey in the end
但所有的顏色卻逐漸黯淡
 
 
 
Wish I could say, wish I could say
希望我能說、希望我能說

That this won't last forever
現在這個情況不會持續到永遠

But every day, but every day
但每天、每一天

It never seems to get better
看起來似乎都沒有起色
 
 
 
 
*I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,但我其實不想要這樣

I'd ask for help but I'm too strong too
其實可以和他人求救但因為太過堅強反而做不到

I got some feelings I've been fighting
有種一直在獨自戰鬥的感覺

Always hiding the truth
一直在掩蓋真實的我
 
I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,儘管我不想要
 
 
 
 
Friends say that I'm dramatic
朋友總說我很假

That I'm acting
一直在演戲

Yeah, I'm just looking for attention again
對啊,我只是不斷在尋求關注

I never thought that this would happen
從沒想過這會再次發生

Kinda sad when
有點悲傷

When all you got is just a voice in your head
當你的腦中充滿著那個聲音
 
 
 
Wish I could say, wish I could say
真希望我能說、希望我能說

That this won't last forever
這不會持續到永遠

But every day, but every day
但每天、每一天

It never seems to get better
看起來永遠都沒有起色
 
 
 
 
*I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,但我也不想要這樣

I'd ask for help but I'm too strong too
本可尋求幫助但有鑑於太過堅強的個性我總是沒能做到

I got some feelings I've been fighting
有種一直在獨自戰鬥的感覺

Always hiding the truth
掩蓋著事實

I hate myself but I don't want to
討厭自己,儘管我不想這麼做

I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,但其實我根本不想這樣
 
 
 
I don't wanna live my life like this
我不想這樣生活

Going through the motions
麻木的過活

I don't wanna live my life like this
真的不想過這樣的生活

Always feeling broken
總是感覺像個廢人
 
 
 
*I hate myself but I don't want to
我討厭自己,但我根本不想這樣

I'd ask for help but I'm too strong too
其實可以尋求幫助但因為太過堅強所以總是沒能夠

I got some feelings I've been fighting
總有種獨自戰鬥的感覺

Always hiding the truth
一直掩蓋著真實的自己

I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,但我並不想

I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,但我並不想

I hate myself but I don't want to
我討厭自己,儘管我不想

I hate myself but I don't want to
我討厭我自己,但我根本不想
 
___________________
arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()