老歌~

好聽~

還好我現在都在家裡所以不用體會背井離鄉的痛苦

 

後面附歌詞提到的美景

 

 

明天要加班,開心 ( 是有受虐狂是嗎*-* 

 

**********思春ㄉ半負責任翻譯,有誤請指正*********

 

Almost heaven, West Virginia
幾乎像是天堂,西弗吉尼亞

Blue Ridge Mountains, Shenandoah River
藍嶺山脈,雪蘭多亞河

Life is old there, older than the trees
在那邊生命都顯得古老,比青鬱的樹林還老

Younger than the mountains, growin' like a breeze
比層層山巒年輕,像微風般成長著
 
 
 
*Country roads, take me home
鄉村路,帶我回家吧

To the place I belong
回到屬於我的地方

West Virginia, mountain mama
西弗吉尼亞,山就是我的母親

Take me home, country roads
帶我回家吧,鄉村小路
 
 
 
All my memories gather 'round her
所有我的回憶都有關她

Miner's lady, stranger to blue water
礦工的妻子,藍水陌生人(#1)

Dark and dusty, painted on the sky
佈滿塵土且黝暗,仿佛給天空染上一層灰

Misty taste of moonshine, teardrop in my eye
微微的月光味,感受到淚滴佈滿眼眶
 
 
 
*Country roads, take me home
鄉村路,帶我回家吧

To the place I belong
回到我最初的地方

West Virginia, mountain mama
西弗吉尼亞,山就是我的母親

Take me home, country roads
帶我回家吧,鄉村路
 
 
 
 
I hear her voice in the mornin' hour, she calls me
在早晨之時我聽見她的聲音,呼喚著我

The radio reminds me of my home far away
收音機提醒了我遙遠的家鄉

Drivin' down the road, I get a feelin'
直直開在鄉村路上,我有個想法

That I should've been home yesterday, yesterday
我應該昨天就駕車回鄉的
 
 
 
*Country roads, take me home
鄉村路,帶我回家吧

To the place I belong
回到我最初的地方

West Virginia, mountain mama
西弗吉尼亞,山就像是我的母親

Take me home, country roads
帶我回家吧,鄉村路
 
 
Country roads, take me home
鄉村之路,帶我回家

To the place I belong
回到我最初的歸屬

West Virginia, mountain mama
西弗吉尼亞,山就是我的母親

Take me home, country roads
帶我回家吧,鄉村路
 
Take me home, (down) country roads
帶我回家吧,鄉村路

Take me home, (down) country roads
帶我回家吧,鄉村路
 
 
________________________________
 
 
19 Surprisingly Cool Things to Do in West Virginia
West Virginia 西弗吉尼亞
 
 
Blue Ridge Mountains
Blue Ridge Mountains 藍嶺山脈
 
Shenandoah River Outfitters
Shenandoah River 雪蘭多亞河
 
#1:西弗吉尼亞以採煤為主要產業,加上又處於內陸,所以素有"礦工的妻子"及"藍水的陌生人"之稱。
 
____________________________
arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()