在心動音樂電台聽到的懷舊歌曲,以前就聽過再次回味的感動874

 

每次在一個環境看到個人風格強烈的人就會被吸引,可惜的是想看的人大部分都在對班,

所以搞得自己一直很想加班,但又覺得會累ORZ

 

****************思春的半負責任翻譯,有誤請指正***************

 

You ask me if I love you
你問我我是否愛你

And I choke on my reply
而我頓時無法回答

I'd rather hurt you honestly
我寧願誠實的傷害你

Than mislead you with a lie
也不願用謊言蒙蔽你

And who am I to judge you
我有甚麼資格評斷你呢

On what you say or do?
不論你說甚麼或做甚麼,我都沒那個資格

I'm only just beginning to see the real you
我才剛開始準備看見最真實的你
 
 
 
 
*And sometimes when we touch
當我們撫摸彼此時

The honesty's too much
言語無法代替

And I have to close my eyes and hide
我必須閉上雙眼,試著隱藏

I wanna hold you til I die
我想要就這樣抱著你到白頭

Til we both break down and cry
一直到我們都崩潰痛哭

I wanna hold you till the fear in me subsides
一直到我內心的恐懼都消逝
 
 
 
Romance and all its strategy
我們的愛情和種種

Leaves me battling with my pride
讓我不斷和我的自尊鬥爭著

But through the insecurity
但在我的不安全感之中

Some tenderness survives
我發現一絲溫柔

I'm just another writer
我只是一位寫手

Still trapped within my truth
困在自己所知的真相之中

A hesitant prize fighter
就像一個一個猶豫不決的鬥士

Still trapped within my youth
困在自己的青春歲月之中
 
 
 
*And sometimes when we touch
當我們彼此撫摸之時

The honesty's too much
言語都無法代替

And I have to close my eyes and hide
我想要閉上雙眼、隱藏情緒的心情

I wanna hold you til I die
我想要抱著你直到老去

Til we both break down and cry
直到我們都崩潰失聲

I wanna hold you till the fear in me subsides
一直到我心中的恐懼消蝕
 
 
 
 
At times I'd like to break you
有時我想要傷害你

And drive you to your knees
讓你不得不跪下

At times I'd like to break through
但有時我又想打破藩籬

And hold you endlessly
抱著你到永遠
 
At times I understand you
有時我感覺我了解你

And I know how hard you've tried
知道你多麼盡力的去嘗試

I've watched while love commands you
看著妳為了愛情焦頭爛額

And I've watched love pass you by
也看過愛情從你身旁擦身而過

At times I think we're drifters
有時我覺得我們都在這個世界流浪著

Still searching for a friend
尋找知心者

A brother or a sister
一個哥哥或一個姊妹

But then the passion flares again
但接著心中的激情又將一切覆蓋
 
 
 
*And sometimes when we touch
當我們彼此撫摸

The honesty's too much
言語難以描述

And I have to close my eyes and hide
我想要閉起雙眼、隱藏愛意的心情

I wanna hold you til I die
我想要抱你到老

Til we both break down and cry
一直到我們都崩潰失聲

I wanna hold you till the fear in me subsides
一直到我心中的恐懼都消融
 
 
______________________________
 
我翻到Brodge那邊的時候覺得超級困惑
有時想傷害他,有時又想擁抱他
他是道明寺是嗎@@
精神分裂了嗎...
arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()