今天來翻一首我好久以前喜歡的一首歌

那時候我有點自我厭惡吧,所以這首歌的第一句就擊中我心

"I'm not a perfect person."

即使不完美卻還是坦率承認,意外顯現人性美麗之處。

 

 

****************思春的半負責任翻譯,有誤請指正*****************

I'm not a perfect person
我從來就不是個完美的人

There's many things I wish I didn't do
好多事都讓我後悔莫及

But I continue learning
但我一直學習著

I never meant to do those things to you
我從來就沒想對你做出那些事

And so I have to say before I go
所以在離開前我必須和你說清楚

That I just want you to know
我只想讓你知道
 
 
 
 
*I've found a reason for me
我找到了我存活的意義

To change who I used to be
那個徹頭徹尾改變我的原因

A reason to start over new
讓我能重新開始

And the reason is you
而那個原因就是你
 
 
 
I'm sorry that I hurt you
我很抱歉我曾經傷害過你

It's something I must live with everyday
那些情緒和壓力無時無刻逼迫著我

And all the pain I put you through
那所有轉加在你身上的痛苦

I wish that I could take it all away
多希望我能通通吞下

And be the one who catches all your tears
並成為那個為你拭去所有悲傷的人

That's why I need you to hear
這就是為甚麼我需要你聽見:
 
 
 
*I've found a reason for me
我找到了我存活的意義

To change who I used to be
那個徹頭徹尾改變我的原因

A reason to start over new
讓我能重新開始

And the reason is you
而那個原因就是你
 
 
And the reason is you
因為你

And the reason is you
那個原因就是你

And the reason is you
因為你
 
 
 
I'm not a perfect person
我從來就不是個完美的人

I never meant to do those things to you
我從來就沒想對你做出那些事

And so I have to say before I go
所以在離開前我必須和你說清楚

That I just want you to know
我只想讓你知道
 
 
*I've found a reason for me
我找到了我存活的意義

To change who I used to be
那個徹頭徹尾改變我的原因

A reason to start over new
讓我能重新開始

And the reason is you
而那個原因就是你
 
I've found a reason to show
現在我要讓你看看

A side of me you didn't know
我那你不知道的另一面

A reason for all that I do
我所做的一切的原因

And the reason is you
都是因為你
 
 
 
 
 
___________________________

 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    音樂歌詞
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 思春 的頭像
    思春

    思春的日常

    思春 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()